ŽSR, Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina
Stavba predstavuje riešenie modernizácie jedného železničného uzla (ďalej len „uzol Žilina“), ktorého súčasťou sú: Úsek Strážov – Žilina, ŽST Žilina, Úsek Žilina – Budatín, Úsek Žilina – Varín, Žilina – Teplička, ŽST Varín, Úsek Varín – Strečno.
Stavba rieši modernizáciu železničného uzla Žilina od sžkm 199,200 trať Púchov-Žilina, od sžkm 251,109 trate Žilina-Čadca po sžkm 326,800 trate Žilina-Vrútky.
V sžkm 199,200 priamo nadväzuje na stavbu modernizácie železničnej trate Púchov – Žilina a v sžkm 251,109 na stavbu modernizácie Žilina – Krásno nad Kysucou.
Celá stavba má dĺžku cca 14 km v smere východ – západ a 2,3 km v smere sever – juh. Obsahuje 4 jestvujúce železničné stanice Žilina – zriaďovacia stanica, Žilina – osobná stanica, Žilina – Teplička, a Varín začlenené do „uzla Žilina“.
V smere západ – východ medzi Strážovom a lokomotívnym depom nová trasa prechádza cez už nevyužívanú zriaďovaciu stanicu Žilina – zriaďovacia stanica. Ďalej v smere na Košice prechádza cez územie jestvujúcej osobnej stanice a pokračuje v pôvodnej trase dvojkoľajnej trate cez ŽST Varín a končí pred zastávkou Strečno. Dotýka sa a čiastočne zasahuje do koľajiska novej zriaďovacej stanice Žilina – Teplička.
V smere na sever od lokomotívneho depa, trať prechádza cez rieku Váh v trase pôvodnej železničnej trate okolo Budatínskeho hradu a končí – napája sa na zmodernizovaný úsek trate Žilina – Krásno nad Kysucou.